U wordt hier gezien! Dat is het uitgangspunt van Moriahoeve in de verbinding tussen bewoner, familie en medewerker. Vanuit het waardevol vinden van jezelf, kunnen uitdelen aan de ander: door hem/haar te kunnen zien, voelen en horen.

Moriahoeve gelooft in de kwaliteit van zorg en wonen die wordt aangeboden, omdat de organisatie dichtbij mensen wil staan.

Allereerst merken we dat als we vragen aan (vertegenwoordigers van) bewoners en bezoekers dat we een hoog cijfer krijgen (zie ook https://www.zorgkaartnederland.nl/zorginstelling/particulier-woonzorgcentrum-woonzorgboerderij-moriahoeve-woudenberg-3050639).

De korte lijnen binnen de organisatie maken dat zo gauw er vragen zijn, of zaken die niet lekker lopen, dat er gauw actie wordt genomen om dit te verbeteren. We laten dit niet lang duren. We willen als organisatie graag blijven verbeteren en leren.

Kwaliteit, hoe meet je dat? Alleen ervaring van familie en bewoners is niet voldoende. Vandaar dat we ook een objectief meetinstrument willen laten beoordelen of de begeleiding en zorg binnen Moriahoeve oké is. En dat is in 2015 voor het eerst gedaan door een audit van het PREZO-keurmerk. Moriahoeve kreeg het gouden keurmerk toegekend. Jaarlijks wordt d.m.v. een heraudit beoordeeld of het gouden keurmerk behouden mag worden. En dat is het geval.

Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is vanaf 2017 dé kwaliteitsstandaard voor de verpleeghuiszorg. Het Kwaliteitskader gaat verder met persoonsgerichte zorg. Dit is niet alleen goede lichamelijke zorg, maar ook bijvoorbeeld een zinvolle dag en wooncomfort.

Het kwaliteitskader is geen vinklijstje, maar bedoeld om met elkaar en de cliënt de zorg beter maken:

  • Voor (toekomstige) bewoners en hun naasten geeft het aan wat zij mogen verwachten van de zorg.
  • Voor verpleegkundigen, verzorgenden en andere zorgverleners is het een stimulans om de zorg voor ouderen blijvend te verbeteren.
  • Voor zorgaanbieders geeft het aan wat zij moeten regelen en organiseren om leren en verbeteren mogelijk te maken en goede zorg te kunnen verlenen.
  • Voor zorgkantoren helpt het eisen te stellen aan de zorg die zij inkopen.
  • Voor de inspectie geeft het aan waar zij zich bij het toetsen van kwaliteit en veiligheid op moeten richten

Kwaliteit laat je zien: daarom is ons Kwaliteitsplan te lezen in het volgende document: KwaliteitsplanMoriahoeve def